ΚΟΣΜΟΣ

Sewol ένας χρόνος μετά: Εκδηλώσεις στη μνήμη των θυμάτων

Sewol ένας χρόνος μετά: Εκδηλώσεις στη μνήμη των θυμάτων

Παραμονή της πρώτης επετείου του ναυαγίου του νοτιοκορεατικού οχηματαγωγού Sewol οι συγγενείς των επιβατών συγκεντρώθηκαν στον τόπο της τραγωδίας.

Το πλοίο που μετέφερε 200 μέλη οικογενειών έκανε διαδρομή μιας ώρας έως το σημείο του ναυαγίου, κοντά στη σημαδούρα που δείχνει τη θέση του πλοίου που βρίσκεται σε βάθος 40 μέτρων, πριν επιστρέψει στο λιμάνι του νησιού Τζίντο.

Οι γονείς που θρηνούν για τα θύματα της μεγαλύτερης ναυτικής τραγωδίας στη Νότια Κορέα εδώ και δεκαετίες, φώναξαν τα ονόματα των παιδιών τους, έριξαν λευκά χρυσάνθεμα και αγαπημένα σνακς και μικροαντικείμενα των παιδιών τους στα ήρεμα νερά της Κίτρινης Θάλασσας, στ' ανοιχτά του νησιού Τζίντο.

Το υπερφορτωμένο οχηματαγωγό βυθίστηκε στις 16 Απριλίου μαζί με τους 476 επιβαίνοντες σε αυτό, ανάμεσά τους 325 μαθητές του ίδιου λυκείου που ξεκινούσαν τη σχολική τους εκδρομή. 304 ανθρώπων, εκ των οποίων 250 μαθητές, έχασαν τη ζωή τους ενώ ακόμη εννέα εξακολουθούν να αγνοούνται.

Οι οικογένειες προειδοποίησαν ότι θα μποϊκοτάρουν αύριο (16/4) επιμνημόσυνη τελετή, αν η κυβέρνηση δεν δεσμευτεί επίσημα για την ανέλκυση του οχηματαγωγού βάρους 6.825 τόνων, μια βαριά επιχείρηση της οποίας το κόστος εκτιμάται σε 110 εκατομμύρια δολάρια. Η κυβέρνηση αναμένεται να αποφασίσει σύντομα την ανέλκυση του πλοίου, με την ελπίδα να βρεθούν οι σοροί των εννέα αγνοουμένων.

Sewol

Η έρευνα κατέδειξε ένα συνδυασμό παραγόντων, από το υπέρβαρο του πλοίου έως την ανικανότητα του πληρώματος, τις παράνομες εργασίες διεύρυνσης που αποδυνάμωσαν την άνωση του πλοίου, τη διαφθορά αξιωματούχων, τη συμπαιγνία μεταξύ των ρυθμιστικών αρχών και των ιδιωτικών επιχειρήσεων, τον βραδύ ρυθμό της επιχείρησης διάσωσης όπως και την έλλειψη οργάνωσης των σωστικών συνεργείων.

Επί του παρόντος, εκτός από τον γενικό διευθυντή της εφοπλιστικής εταιρίας, μόνο μέλη του πληρώματος δικάστηκαν και καταδικάστηκαν. Ο καπετάνιος Λι Ζουν-σακ καταδικάστηκε πρωτοδίκως σε 36 χρόνια φυλάκιση. Η εισαγγελία ζήτησε την ποινή του θανάτου σε βάρος του κατά την εκδίκαση της έφεσης.

Ο αρχιμηχανικός καταδικάστηκε σε κάθειρξη 30 ετών για ανθρωποκτονία. Δεκατρία ακόμη επιζήσαντα μέλη του πληρώματος, καταδικάστηκαν για αμέλεια με ποινές που αρχίζουν από πέντε χρόνια φυλάκιση.

Πέρα από τα πολλαπλά ανθρώπινα λάθη, οι οικογένειες επιθυμούν να καθοριστούν όλες οι ευθύνες της ναυτιλιακής εταιρίας, της Chonghaejin Marine Co, ιδιοκτήτριας του πλοίου. Οι ερευνητές υποψιάζονται ότι υπήρξαν καταχρήσεις χρημάτων που εξηγούν τα κενά στο θέμα της ασφάλειας.

Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ

Σχετικές ειδήσεις