Επιβεβαιώνουν εξωγήινες υπάρξεις; - Στο εργαστήριο δείγματα για ανάλυση

Newsroom Newsroom

Επιβεβαιώνουν εξωγήινες υπάρξεις; - Στο εργαστήριο δείγματα για ανάλυση

Βακτήρια που πιθανώς προέρχονται από το διάστημα και όχι από τη Γη, ανακαλύφθηκαν στο εξωτερικό τμήμα του Διεθνούς Διαστημικού Σταθμού (ISS), φέρεται να δήλωσε ρώσος κοσμοναύτης στο ρωσικό πρακτορείο TASS.

Τα δείγματα που συλλέχθηκαν από την εξωτερική επιφάνεια του Σταθμού στη διάρκεια προηγούμενων διαστημικών περιπάτων, στάλθηκαν στη Ρωσία για ανάλυση, όπου διαπιστώθηκε η ύπαρξη βακτηρίων, τα οποία δεν υπήρχαν αρχικά εκεί, όταν εκτοξεύθηκε στο διάστημα το συγκεκριμένο ρωσικό τμήμα του ISS. Αυτό ανέφερε ο κοσμοναύτης 'Αντον Σκαπλέροφ, ο οποίος ετοιμάζεται για το τρίτο ταξίδι του στο διαστημικό σταθμό τον επόμενο μήνα.

«Τα βακτήρια έχουν έλθει από το εξώτερο διάστημα και εγκαταστάθηκαν στην εξωτερική επιφάνεια του σταθμού. Μελετώνται και μέχρι στιγμής δεν φαίνεται να αποτελούν κίνδυνο», δήλωσε ο κοσμοναύτης, χωρίς πάντως να δίνει λεπτομέρειες για το πώς οι ρώσοι επιστήμονες έφθασαν στο -άκρως εντυπωσιακό, αν είναι αληθινό- συμπέρασμά τους περί εξωγήινης προέλευσης των μικροοργανισμών όπως αναφέρει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Λαμβάνοντας όμως υπόψη πόσο σκληροτράχηλα είναι ορισμένα ακραιόφιλα βακτήρια, σύμφωνα με τη βρετανική «Ιντιπέντεντ» και το Space.com, άλλοι ειδικοί θεωρούν ότι είναι πολύ δύσκολο να αποκλεισθεί η πιθανότητα μεταφοράς των βακτηρίων από τη Γη. Πειράματα στο παρελθόν, άλλωστε, έχουν δείξει ότι ακόμη και μικροσκοπικά ζώα, τα βραδύπορα, μπορούν να αντέξουν τις ακραίες συνθήκες του διαστήματος.

Και στο παρελθόν, πάλι μέσω του TASS, ρώσοι επιστήμονες είχαν ανακοινώσει ότι μικροοργανισμοί και πλανγκτόν είχαν ανακαλυφθεί σε δείγματα που είχαν συλλεχθεί σε διαστημικούς περιπάτους, αλλά είχαν θεωρηθεί ότι έχουν γήινη προέλευση.

Όπως τότε, έτσι και τώρα η Αμερικανική Διαστημική Υπηρεσία (NASA) αρνήθηκε να σχολιάσει και παρέπεμψε για διευκρινίσεις στην αντίστοιχη ρωσική υπηρεσία Roscosmos. Δεν είναι σαφές πού ακριβώς βρίσκονται σήμερα αυτά τα «εξωγήινα» βακτήρια, ποιός τα μελετά στη Ρωσία και τι έχει μάθει γι' αυτά έως τώρα.

Τα πιο περίεργα φαγητά της Ελλάδας

23:04

Αισιόδοξος ο Τραμπ: «Οι νεκροί από κορωνοϊό στις ΗΠΑ θα είναι λιγότεροι από 100.000»

23:04

Η ολόγυμνη φωτογραφία της Ασημίνας Ιγγλέζου από το 1999 που γκρεμίζει το διαδίκτυο!

23:03

Ποιο ζώδιο είναι ο μεγαλύτερος… μαστροχαλαστής; Ψήφισε και πες μας

23:00

Κορονοϊός: Ο Μπολσονάρου σνομπάρει τα μέτρα και κυκλοφορεί... ελεύθερα!

22:59