ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Το ευρωκοινοβούλιο ανεβάζει το κόστος των ακτοπλοϊκών καυσίμων

Το ευρωκοινοβούλιο ανεβάζει το κόστος των ακτοπλοϊκών καυσίμων

Προβλήματα στην επικοινωνία με τις νησιωτικές περιοχές της χώρας μας, αλλά και της Ευρώπης, θα προκαλέσουν αν υιοθετηθούν ορισμένες από τις προτάσεις που συζητούνται στην Επιτροπή Περιβάλλοντος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου το οποίο συνεδριάζει στο τέλος Ιανουαρίου με θέμα την περαιτέρω μείωση του θείου στα ναυτιλιακά καύσιμα.


Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο εξετάζει την επέκταση του ορίου του 0,1% της περιεκτικότητας σε θείο στο ναυτιλιακό καύσιμο και στα πλοία που εκτελούν τακτικά επιβατικά δρομολόγια από το 2015 και όχι το 2020 που εισηγείται η Ευρωπαϊκή ΕπιτροπήΕπιπλέον προτείνεται να διερευνήσει η Επιτροπή μέχρι το τέλος του 2013 τη δυνατότητα ορισμού νέων Περιοχών Ελέγχου των Εκπομπών Θείου (ΠΕΕΘ) στις θάλασσες της Ευρώπης και ειδικότερα στη Μεσόγειο Θάλασσα, πέραν της Βαλτικής, της Βορείου Θάλασσας και της Θάλασσας της Μάγχης.

Οι τρεις αυτές θέσεις που περιλαμβάνονται στο «σχέδιο έκθεσης σχετικά με την πρόταση οδηγίας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου για την τροποποίηση της οδηγίας 1999/32/ΕΚ που αφορά την περιεκτικότητα σε θείο των καυσίμων πλοίων», έχουν προκαλέσει την έντονη αντίδραση της ευρωπαϊκής επιβατηγού ναυτιλίας, καθώς τα καύσιμα με ακόμη μικρότερη περιεκτικότητα σε θείο ανεβάζουν το συνολικό κόστος και καθιστούν τις θαλάσσιες μεταφορές λιγότερο ανταγωνιστικές από τις οδικές.

Ευρωβουλευτές, κυρίως από τη Φινλανδία, ζητούν προσφυγή της Ε.Ε. στο Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό, με στόχο την τροποποίηση των διεθνών συμβάσεων (Marpol) για την περιεκτικότητα σε θείο των καυσίμων.

Κάποιοι άλλοι από την πλευρά τους ζητούν την επέκταση του μέτρου των ΠΕΕΘ και στη Μεσόγειο Θάλασσα επικαλούμενοι ίσους όρους ανταγωνισμού.

Να σημειωθεί πως ενάντιοι στην πρόταση αυτή είναι κυρίως οι Ελληνες, αφού πιστεύουν ότι η υλοποίησή τους θα αποτελέσει την «ταφόπλακα» της ελληνικής ακτοπλοΐας.