ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σχεδόν κατά 40 φορές έχουν αυξηθεί τα κέρδη της Cosco το 2021

Σχεδόν κατά 40 φορές έχουν αυξηθεί τα κέρδη της Cosco το 2021

Στα 5,7 δισ. δολ θα ανέλθουν τα κέρδη του κινεζικού ομίλου Cosco το πρώτο εξάμηνο του 2021 αυξημένα 40 φορές σε σύγκριση με τα 139 εκατ. δολ του αντίστοιχου διαστήματος πέρυσι, σύμφωνα με ανακοίνωση του ομίλου στο Χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ.

Η ανακοίνωση αυτή συνέπεσε με την εκτίμηση του Drwery, σύμφωνα με την οποία τα κέρδη των ναυτιλιακών εταιρειών τακτικών γραμμών (liners) μπορεί να φτάσουν τα 100 δισ. δολ το 2021 για πρώτη φορά στην ιστορία τους, παρά τη μεγάλη διαταραχή που καταγράφηκε στο θαλάσσιο εμπόριο λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού.

Η εκτίμηση αναφέρει ότι τα κέρδη προ τόκων και φόρων (EBIT) θα φτάσουν τα 80 δισ. δολάρια, όμως αν οι ναύλοι παραμείνουν μέχρι τέλους του έτους κατά 50% υψηλότεροι σε σύγκριση με πέρυσι τότε τα κέρδη θα πλησιάσουν στα 100 δισ. δολάρια.

Μάλιστα, οι Κινέζοι φαίνεται πως δε σταματούν εκεί. Όπως ανακοίνωσε τις προηγούμενες ημέρες η λιμενική αρχή του Αμβούργου, βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις με την Cosco Shipping Ports για την εξαγορά από την τελευταία μειοψηφικού ποσοστού στη θυγατρική της, Container Terminal Tollerort GmbH (CTT).

O εν λόγω τερματικός είναι ένας από τους τρεις αυτού του τύπου που λειτουργούν στο λιμάνι, διαθέτει τέσσερις αποβάθρες και 12 γερανογέφυρες και έχει τη δυνατότητα να υποδέχεται μεγάλα containerships.

Το λιμάνι του Αμβούργου σημείωσε ότι μία πιθανή συμφωνία θα ενισχύσει τη συνεργασία με τον κινεζικό όμιλο και θα θωρακίσει τον όγκο και την απασχόληση στις υποδομές του.

Σημειώνεται ότι οι όγκοι διακίνησης από τα λιμάνια εκτός Κίνας αντιστοιχούν στο 23% της συνολικής διακίνησης της Cosco.

Αμβούργο και Πειραιάς κατέλαβαν την τρίτη και την τέταρτη θέση αντίστοιχα στη λίστα των ευρωπαϊκών λιμένων με τη μεγαλύτερη διακίνηση containers το 2020. Ειδικότερα, το γερμανικό λιμάνι εξυπηρέτησε 8,5 εκατ. "κουτιά", περίπου 3 εκατ. περισσότερα από το μεγαλύτερο ελληνικό λιμάνι.

Στο πρώτο τρίμηνο του 2021 από το Αμβούργο διακινήθηκαν 2,2 εκατ. containers, ενώ καταγράφηκε αύξηση 16% στις εμπορικές ροές από την Κίνα. Από τον Πειραιά διακινήθηκαν περίπου 1,15 εκατ. containers στο ίδιο διάστημα.