ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η κατάρα της ΡΑΕ, οι έξυπνοι μετρητές και το μνημόσυνο του BlackBerry

Η κατάρα της ΡΑΕ, οι έξυπνοι μετρητές και το μνημόσυνο του BlackBerry

Το Newsbomb.gr μέσα από τη στήλη «Over the Counter», φιλοδοξεί να προσφέρει στους αναγνώστες του μια σταθερή πηγή πληροφόρησης για τα τεκταινόμενα στο οικονομικό, επιχειρηματικό και χρηματιστηριακό παρασκήνιο της χώρας.

Η «κατάρα» της ΡΑΕ

Σε «κατάρα» εξελίσσεται για τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ) η υποστελέχωσή της, καθώς έμπειρα στελέχη της με πολυετή συμβολή αποχωρούν για να εργαστούν στον ιδιωτικό τομέα με πολύ υψηλότερες αμοιβές. Την ίδια στιγμή, η ΡΑΕ λειτουργεί με ακάλυπτες δεκάδες οργανικές θέσεις. Για την αποτελεσματική άσκηση των αρμοδιοτήτων της ΡΑΕ απαιτούνται 211 οργανικές θέσεις προσωπικού, οι οποίες αναλύονται σε 120 θέσεις ειδικού επιστημονικού προσωπικού, 17 θέσεις εμμίσθων δικηγόρων, 5 θέσεις ειδικού τεχνικού προσωπικού και 69 θέσεις διοικητικού προσωπικού. Ωστόσο, η στελέχωση αυτή δεν έχει έως σήμερα ολοκληρωθεί, αντίθετα υπολείπεται σημαντικά ως προς την κάλυψη των προβλεπόμενων οργανικών θέσεων προσωπικού. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα τελευταία δημοσιευμένα στοιχεία, μόνο το 23% των προβλεπόμενων θέσεων είναι σήμερα καλυμμένο, ποσοστό που πέφτει στο 21% για τους ειδικούς επιστήμονες. Και όπως φαίνεται η κατάσταση δεν θα βελτιωθεί άμεσα.

Οι έξυπνοι μετρητές

Ολοκληρώθηκε η πρώτη φάση του διαγωνισμού του ΔΕΔΔΗΕ για το έργο των έξυπνων μετρητών, συνολικού προϋπολογισμού 850 εκατ. ευρώ. Πληροφορίες φέρουν τρεις εταιρείες να περνούν στην επόμενη φάση από τις συνολικά επτά που μετείχαν στο διαγωνισμό. Πρόκειται για την Elster, η οποία αποτελεί πλέον εταιρεία του διεθνούς ομίλου Honeywell, την Intrasoft International, μέλος του Netcompany, με έδρα στη Δανία, και την Intron, με έδρα στις ΗΠΑ.

Το μνημόσυνο του BlackBerry

Σήμερα συμπληρώνεται ένας χρόνος από το οριστικό τέλος του θρυλικού BlackBerry, την εφεύρεση που έφερε τον κόσμο στην εποχή της κινητής τηλεφωνίας πριν το iPhone. Από τις 4 Ιανουαρίου 2022 η BlackBerry δεν υποστηρίζει τις συσκευές της, που χρησιμοποιούν το αρχικό λειτουργικό σύστημα. Έτσι, αφοπλίστηκε μια σειρά συσκευών, οι οποίες παρέμεναν µέχρια σήμερα δημοφιλείς σε ορισμένες περιοχές του πλανήτη για την αξιοπιστία και την ασφάλειά τους. Για όσους δεν το γνωρίζουν η BlackBerry ιδρύθηκε το 1984, υπό την επωνυμία Research in Motion (RIM), από τον ελληνικής καταγωγής Καναδό επιχειρηματία Μάικ Λαζαρίδη και τον Ντάγκλας Φρέγκιν. Λαζαρίδης και Φρέγκιν έφεραν την επανάσταση το 1999, όταν κυκλοφόρησαν το πρώτο BlackBerry, έναν αμφίδρομο βομβητή που επέτρεπε στον χρήστη να λαμβάνει και να στέλνει ηλεκτρονικά µμηνύματα, όπου και αν βρισκόταν. Το 2002 η RΙΜ κυκλοφόρησε το πρώτο της «έξυπνο» τηλέφωνο, συνδυάζοντας τις κλήσεις φωνής µε την ηλεκτρονική αλληλογραφία. Η εταιρεία πραγματικά απογειώθηκε καθώς κατέκτησε το πιο δύσκολο κοινό στην ιστορία του μάρκετινγκ, δηλαδή τους εφήβους, καθώς το BlackBerry τους έδωσε τη δυνατότητα να ανταλλάσσουν µμηνύματα χωρίς να καταναλώνουν τις «μονάδες» του κινητού τους. το αποκορύφωμά της δόξας του, το BlackBerry κατείχε µμερίδιο αγοράς 50% και κεφαλαιοποίηση 67 δισ. δολαρίων.

Βαθμοημέρες θέρμανσης

Ο ζεστός χειμώνας μας απήλλαξε από το να υπολογίζουμε τις βαθμοημέρες. Πρόκειται για το δείκτη που υπολογίζει πόσο κρύος είναι ο χειμώνας και επομένως πόση κατανάλωση θέρμανσης απαιτείται για να ζεσταθεί ένα νοικοκυριό. Χρησιμεύει προκειμένου να υπολογίζεται η εξοικονόμηση ενέργειας που πραγματοποιεί κάποιο νοικοκυριό, ενόψει επιδότησής του. Έτσι, για παράδειγμα, αν ο εφετινός χειμώνας ήταν βαρύτερος από τον περυσινό και ένα νοικοκυριό δεν μπορούσε να εξοικονομήσει ενέργεια, δεν θα τιμωρούταν με περικοπή στις επιδοτήσεις. Όπως αντιλαμβάνεστε ο υπολογισμός της βαθμοημέρας είναι περίπλοκος. Ωστόσο, ήδη τον χρησιμοποιούμε στην Ελλάδα για να υπολογίζουμε το ύψος του επιδόματος θέρμανσης . Αυτό γίνεται βάσει… Ταχυδρομικού Κώδικα! Το επίδομα προσδιορίζεται για τον οικισμό που βρίσκεται η κύρια κατοικία του δικαιούχου, με βάση το πόσες ημέρες του χρόνου η θερμοκρασία υποχωρεί κάτω από τους 15,5 βαθμούς Κελσίου. Ωστόσο, όπως προαναφέρθηκε, δεν είμαστε αναγκασμένοι να βγάλουμε μολύβι και χαρτί για να κάνουμε υπολογισμούς.

Το ξεχασμένο υπόστεγο

Τη μίσθωση του υπόστεγου της παλαιάς Ολυμπιακής Αεροπορίας στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών δρομολογεί η Aegean Airlines. Πρόκειται για το μεγάλο υπόστεγο της τεχνικής βάσης 73.000 τ.μ., το οποίο έπαψε να λειτουργεί στα τέλη του 2012, όταν έπαυσε η λειτουργία της Olympic Engineering. Από τότε το μεγάλο υπόστεγο της παλαιάς Ολυμπιακής Αεροπορίας παρέμενε ανεκμετάλλευτο, καθώς οι διαγωνισμοί αξιοποίησης από τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών ήταν άγονοι. Οι αυξημένες ανάγκες οδήγησαν τελικά την Aegean Airlines να εξετάσει και να αποφασίσει τη χρήση του υποστέγου, ώστε να συντηρεί τον διαρκώς αυξανόμενο στόλο της.

Αποποίηση Ευθύνης: Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες που περιλαμβάνονται στη στήλη Over the Counter προσφέρονται προς τους επισκέπτες/τριες/χρήστες/τριες της αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς, δεν δύνανται σε καμιά περίπτωση να εκληφθούν ως προτροπή, προσφορά, άποψη, ή σύσταση της στήλης για αγορά ή πώληση οποιουδήποτε χρεογράφου και δεν συνθέτουν νομική, φορολογική, λογιστική, ή επενδυτική συμβουλή ή υπηρεσία σχετικά με την αποδοτικότητα ή καταλληλότητα οποιουδήποτε χρεογράφου ή επένδυσης. Κατά συνέπεια, δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές.