ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η Intracom και η Κλουκίνας – Λάππας, η ΤΕΞΑΠΡΕΤ και τα μηνύματα της Italgas

Η Intracom και η Κλουκίνας – Λάππας, η ΤΕΞΑΠΡΕΤ και τα μηνύματα της Italgas

Το Newsbomb.gr μέσα από τη στήλη «Over the Counter», φιλοδοξεί να προσφέρει στους αναγνώστες του μια σταθερή πηγή πληροφόρησης για τα τεκταινόμενα στο οικονομικό, επιχειρηματικό και χρηματιστηριακό παρασκήνιο της χώρας.

Η Κλουκίνας – Λάππας

Πορεία για την απόκτηση του 74,52% της Κλουκίνας – Λάππας έβαλε ο Όμιλος Intracom. Ήδη απέκτησε το 27,92% των μετοχών της Κλουκίνας – Λάππας που ανήκουν στον Λουκά Σπεντζάρη με τη συναλλαγή να αγγίζει τα 10 εκατ. ευρώ. Η κίνηση αυτή της Intracom είναι το πρώτο δείγμα μετεξέλιξης του Ομίλου σε εταιρεία συμμετοχών. Αξίζει να σημειωθεί πως η έλευση της Intracom λειτουργεί ως «ειρηνοποιός» για την Κλουκίνας – Λάππας, καθώς ήδη εδώ και δύο έτη οι σχέσεις του Λουκά Σπεντζάρη με τον Γιάννη Λάππα ήταν τεταμένες, με τον πρώτο να έχει ζητήσει από το Μονομελές Πρωτοδικείο Αθηνών ακόμη και έκτακτο έλεγχο στην εισηγμένη εταιρεία. Από την πλευρά της η Intracom είδε στην Κλουκίνας – Λάππας μια εταιρεία με ένα αξιόλογο χαρτοφυλάκιο επενδυτικών ακινήτων που χρειάζεται τεχνογνωσία για να αναπτυχθεί και να προσφέρει στους πελάτες της μια omnichannel εμπειρία, κάτι που η ίδια έχει τη δυνατότητα να προσφέρει. Να σημειωθεί πως ο Γιάννης Λάππας διαθέτει το 31,48% των μετοχών της εισηγμένης, η Βιολέττα Λάππα το 10,79% και το αμερικανικό SmallCap World Fund ελέγχει το 5,002% του μετοχικού κεφαλαίου. Ωστόσο, υπεγράφη ήδη δεσμευτικό μνημόνιο συναντίληψης και συνεργασίας που προβλέπει πως η Intracom Holdings θα αποκτήσει το 46,60% έναντι 18,7 εκατ. ευρώ.

Τα μηνύματα της Italgas

Μηνύματα με πολλούς αποδέκτες έστειλε η Italgas, μέσω των οργανωτικών αλλαγών στις οποίες προχώρησε τις τελευταίες ημέρες στη ΔΕΠΑ Υποδομών. Οι Ιταλοί έχουν διαπιστώσει πως από το Δεκέμβριο του 2021 οπότε υπογράφηκε η σύμβαση αγοράς και πώλησης του συνόλου των μετοχών της ΔΕΠΑ Υποδομών, μέχρι και το Σεπτέμβριο του 2022 που ολοκληρώθηκε η εξαγορά, το αναλυτικό Share Purchase Agreement που είχε συνομολογηθεί με το ΤΑΙΠΕΔ και τα ΕΛΠΕ δεν τηρήθηκε σε αρκετά σημεία του. Ενδεικτικά, διαπιστώθηκαν προσλήψεις και οργανωτικές αλλαγές της τελευταίας στιγμής που δεν ήταν σε γνώση των Ιταλών. Για το λόγο αυτό αποφασίσθηκε αφενός να μην ανανεωθούν συμβάσεις εργολαβικών εργαζομένων – κάποιοι υπηρετούσαν αρκετά χρόνια- αφετέρου να υπάρξουν καρατομήσεις ανώτατων στελεχών της προηγουμένης διοίκησης. Σε αυτούς περιλαμβάνεται και ο CEO της Εταιρείας Διανομής Φυσικού Αερίου Αττικής Πιέρρος Χατζηγιάννης , ο οποίος απολύθηκε μάλλον αιφνιδιαστικά. Το λέμε αυτό διότι μόλις την προηγουμένη εβδομάδα διευθετούσε χωροταξικά ζητήματα που αφορούσαν στο γραφείο που θα είχε στο νέο κτήριο που θα μετακομίσει η ΕΔΑ Αττικής στη Λεωφόρο Μεσογείων. Ωστόσο, αντί ενός μεγαλύτερου γραφείου τελικά του κοινοποιήθηκε η απόλυσή του. Και σύμφωνα με τους γνωρίζοντες τις προθέσεις των Ιταλών, το πρώτο εξάμηνο του 2023 θα περιλαμβάνει ένα γενικό ξεκαθάρισμα στη ΔΕΠΑ Υποδομών.

Το ακίνητο της ΤΕΞΑΠΡΕΤ

Σε νέο πλειστηριασμό οδηγείται στις 15 Φεβρουαρίου 2023 το βιομηχανικό συγκρότημα της ΤΕΞΑΠΡΕΤ στο Καλοχώρι Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για το πάλαι ποτέ υπερσύγχρονο βαφείο, συμφερόντων της οικογένειας Καρασσό, που είχε άδοξο τέλος. Πρόκειται για ένα ακίνητο συνολικής έκτασης 64.051 τ.μ., που είναι άρτιο και οικοδομήσιμο, και μέσα σε αυτό έχουν αναγερθεί ένα βιομηχανικό κτίριο-βαφείο-λευκαντήριο με διώροφο κτίριο γραφείων, εγκαταστάσεις βιολογικού καθαρισμού, αποθήκες, λεβητοστάσιο, δεξαμενές και άλλες υποδομές, συνολικής επιφάνειας 27.507,05 τ.μ. Οι εγκαταστάσεις άρχισαν να ανεγείρονται από το 1972 και μέχρι το 1989 υπήρξαν έξι επεκτάσεις του βαφείου-λευκαντηρίου και προσθήκη νέων δεξαμενών. Επισπεύδουσα του πλειστηριασμού είναι η Do Value Greece, ως διαχειρίστρια των απαιτήσεων της Eagle Issuer Designated Activity Company, εν προκειμένω ειδικής διαδόχου της Εθνικής Τράπεζας. Το ακίνητο θα βγει στο σφυρί με τιμή εκκίνησης τα 3,9 εκατ. ευρώ.

Η Aegean Airlines

Να ενισχύσει ακόμη περισσότερο το αποτύπωμά της ως περιφερειακού αερομεταφορέα επιδιώκει η Aegean Airlines. Για τον σκοπό αυτό, διεκδικεί το έργο της εκτέλεσης νέων επιδοτούμενων διεθνών δρομολογίων από τα αεροδρόμια των Σκοπίων και της Οχρίδας προς ευρωπαϊκούς προορισμούς. Οι πτήσεις θα επιδοτούνται με 7,5 ευρώ και 4,5 ευρώ ανά επιβάτη από τα αεροδρόμια των Σκοπίων και «Αγ. Παύλος» της Οχρίδας αντίστοιχα για το διάστημα από την τρέχουσα χρονιά μέχρι και τον Δεκέμβριο του 2025. Η δε συνολική επιβατική κίνηση των δύο διεθνών αεροδρομίων της Βόρειας Μακεδονίας διαμορφώθηκε το 2022 σε περίπου 2,3 εκατ. άτομα. Να σημειωθεί πως η ενίσχυση της δραστηριότητας στη Νοτιοανατολική Ευρώπη αποτελεί στρατηγικό στόχο της Aegean την οποία μέσα ενημέρωσης της περιοχής εμφανίζουν ως ενδιαφερόμενη και για την απόκτηση της Croatia Airlines.

Αποποίηση Ευθύνης: Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες που περιλαμβάνονται στη στήλη Over the Counter προσφέρονται προς τους επισκέπτες/τριες/χρήστες/τριες της αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς, δεν δύνανται σε καμιά περίπτωση να εκληφθούν ως προτροπή, προσφορά, άποψη, ή σύσταση της στήλης για αγορά ή πώληση οποιουδήποτε χρεογράφου και δεν συνθέτουν νομική, φορολογική, λογιστική, ή επενδυτική συμβουλή ή υπηρεσία σχετικά με την αποδοτικότητα ή καταλληλότητα οποιουδήποτε χρεογράφου ή επένδυσης. Κατά συνέπεια, δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές.