120 δόσεις: Πώς «ξεκλειδώνει» η ρύθμιση για τους επαγγελματίες που έχουν κλειστά μπλοκάκια

120 δόσεις: Πώς «ξεκλειδώνει» η ρύθμιση για τους επαγγελματίες που έχουν κλειστά μπλοκάκια

Οδηγός επιβίωσης, η διαδικασία της έναρξης βήμα – βήμα και τα δικαιολογητικά.

Ελεύθεροι επαγγελματίες που υπό το βάρος των ασφαλιστικών εισφορών αλλά και των φόρων, έτρεξαν να κλείσουν τα μπλοκάκια τους για να μην επιβαρυνθούν, βρίσκονται αυτή τη στιγμή με ληξιπρόθεσμες οφειλές προς την Εφορία και θέλουν να υπαχθούν στη ρύθμιση των 120 δόσεων του εξωδικαστικού μηχανισμού. Κανείς όμως, δεν μπορεί να υπαχθεί στη ρύθμιση εάν δεν έχει ενεργό μπλοκάκι. Έτσι, πολλοί είναι οι ελεύθεροι επαγγελματίες που τις τελευταίες ημέρες επισκέπτονται την εφορία για να ανοίξουν τα βιβλία τους και για να μπορέσουν να υπαχθούν στη ρύθμιση των 120 δόσεων, ώστε να τακτοποιήσουν τις οφειλές τους που δημιουργήθηκαν μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2017.  

Τι πρέπει να γνωρίζουν οι ελεύθεροι επαγγελματίες:

Οι επαγγελματίες που σχεδιάζουν να υπαχθούν μέχρι το τέλος του έτους στη ρύθμιση των 120 δόσεων του και σκέφτονται να ενεργοποιήσουν ξανά το μπλοκάκι τους θα πρέπει να γνωρίζουν τα εξής:

1. Πριν ξεκινήσετε την διαδικασία πρέπει να βρείτε τους ΚΑΔ (Κωδικοί Αρίθμησης Δραστηριότητας) που αντιστοιχούν στην επαγγελματική δραστηριότητα σας

2. Για τη διαδικασία έναρξης εμπλέκονται ΕΦΚΑ τμήμα ΟΑΕΕ -Επιμελητήριο (ανάλογα Εμπορικό, Οικονομικό, κλπ) -Δ.Ο.Υ

3. Στα δικαιολογητικά που απαιτούνται για την έδρα της επιχείρησης περιλαμβάνονται:

-Για την έναρξη σε δικό σας χώρο (πλήρη κυριότητα ή επικαρπία) απαιτείται το Ε9

-Για χώρο ή δωμάτιο που ανήκει στην κυριότητα ή επικαρπία των γονέων και σας παραχωρείται δωρεάν χρειάζεται υπεύθυνη δήλωση του γονέα ή και των δυο αν το έχουν εξ ημισείας του Ν.1599/86 με θεωρημένο το γνήσιο της υπογραφής από ΚΕΠ ή Αστυνομία αλλά και το Ε9 των γονέων (4 αντίγραφα).Για τη δωρεάν παραχώρηση χρειάζεται και το Ε1 του ιδιοκτήτη

-Για την έναρξη σε ενοικιαζόμενο χώρο απαιτείται μισθωτήριο και μια υπεύθυνη δήλωση του ιδιοκτήτη

4. Προεγγραφή στον ΕΦΚΑ τμήμα ΟΑΕΕ μαζί με:

-Φωτοτυπία της Αστυνομικής Ταυτότητας

-Δικαιολογητικά για την έδρα της επιχείρησης (όπως προαναφέραμε)

-Φωτοτυπία του ΑΜΚΑ

-Αν υπήρχε προηγούμενη ασφάλιση στο ΙΚΑ, συνήθως ζητείτε τριμηνιαίος ατομικός λογαριασμός ασφάλισης

-Άδεια Ασκήσεως Επαγγέλματος (εάν απαιτείται)

5. Προεγγραφή στο Επιμελητήριο: Απαιτείται αστυνομική ταυτότητα και φωτοαντίγραφο της και μια αίτηση -δήλωση που συμπληρώνουμε εκεί

6. Έναρξη στην εφορία:

Στο Τμήμα Μητρώου μαζί με όλα τα δικαιολογητικά συμπληρώνονται τα έντυπα Μ1 αν υπάρχουν αλλαγές στα στοιχεία και το Μ2 όπου συμπληρώνεται το ΚΑΔ ή τους ΚΑΔ του επαγγέλματος. Η Δ.Ο.Υ. εκδίδει τη βεβαίωση έναρξης

7. Οριστική Εγγραφή στο Επιμελητήριο: Η εγγραφή στο Επιμελητήριο γίνεται με ένα απλό φωτοαντίγραφο της βεβαίωσης Έναρξης από την Εφορία και ένα χρηματικό ποσό για την συνδρομή σας ανάλογα το Επιμελητήριο (χρήσιμο θα ήταν να το ρωτήσετε κατά την επίσκεψη σας για την προεγγραφή)

8. Οριστική Εγγραφή στον ΕΦΚΑ τμήμα ΟΑΕΕ: Η εγγραφή μετά στον ΟΑΕΕ γίνεται με ένα απλό φωτοαντίγραφο της βεβαίωσης Έναρξης από την Εφορία και παίρνετε τη βεβαίωση εγγραφής