Formula 1: Σεζόν με υποσχέσεις και ξεκάθαρο φαβορί τη Red Bull - Όλα όσα πρέπει να ξέρετε

Formula 1: Αναμονή τέλος! Η κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού επιστρέφει υποσχόμενη μια συναρπαστική σεζόν, με τη Red Bull να είναι το ξεκάθαρο φαβορί.

Formula 1
AP Photo/Manu Fernandez
4'

Μετά την περσινή χρονιά των σαρωτικών αλλαγών, η φετινή μοιάζει σαν να είναι εκείνη της… επιβεβαίωσης.

Θα επιβεβαιώσει η Red Bull την κυριαρχία της περασμένης σεζόν ή Mercedes και Ferrari θα μπορέσουν να την απειλήσουν;

Οι χειμερινές δοκιμές στην πίστα του Μπαχρέιν μπορεί να μην αποκάλυψαν πολλά, αλλά σε πρώτη φάση επιβεβαίωσαν ότι η Red Bull έχει το πιο σταθερό και γρήγορο μονοθέσιο. Ξεκινάμε, λοιπόν, με το δεδομένο ότι οι «ταύροι» είναι το Νο1 φαβορί κι ο Μαξ Φερστάπεν ξεκινάει από την pole position για να στεφθεί για τρίτη σερί χρονιά Παγκόσμιος Πρωταθλητής.

Το πρόγραμμα του 2023

Το αρχικό καλεντάρι είχε 24 αγώνες, αριθμός ρεκόρ στην ιστορία της Formula 1, αλλά τελικά το Grand Prix της Κίνας θα απουσιάσει για τέταρτη σερί χρονιά, λόγω των περιορισμών που εξακολουθεί να φέρνει η πανδημία.

Εκτός έμειναν το GP της Γαλλίας, αλλά κι εκείνο της Ρωσίας, λόγω του πολέμου στην Ουκρανία. Πρώτη εμφάνιση για το Grand Prix του Λας Βέγκας, το οποίο θα είναι το τρίτο στις ΗΠΑ (μετά το Όστιν και το Μαϊάμι), ενώ επιστρέφει κι ο αγώνας του Κατάρ.

Επίσης, από φέτος θα υπάρχουν περισσότερα sprint race, καθώς από τρία αυξήθηκαν στα έξι. Πέρα λοιπόν από την Ίμολα, την Αυστρία και τη Βραζιλία, θα έχουμε sprint race στο Σπα, στο Κατάρ και στο Όστιν.

Formula 1
Το καλεντάρι της Formula 1 για το 2023Twitter: @F1

Ημερομηνία

Grand Prix

Κατατακτήριες

Αγώνας

3-5 Μαρτίου

Μπαχρέιν

17:00

17:00

17-19 Μαρτίου

Σαουδικής Αραβίας

19:00

19:00

31 Μαρτίου – 2 Απριλίου

Αυστραλίας

08:00

08:00

28-30 Απριλίου

Αζερμπαϊτζάν

16:30 (Sprint)

14:00

5-7 Μαΐου

Μαϊάμι

23:00

22:30

19-21 Μαΐου

Εμίλια Ρομάνια

17:00

16:00

26-28 Μαΐου

Μονακό

17:00

16:00

2-4 Ιουνίου

Ισπανίας

17:00

16:00

16-18 Ιουνίου

Καναδάς

23:00

21:00

30 Ιουνίου – 2 Ιουλίου

Αυστρίας

17:30 (Sprint)

16:00

7-9 Ιουλίου

Μεγάλης Βρετανίας

17:00

17:00

21-23 Ιουλίου

Ουγγαρίας

17:00

16:00

28-30 Ιουλίου

Βελγίου

17:30 (Sprint)

16:00

25-27 Αυγούστου

Ολλανδίας

16:00

16:00

1-3 Σεπτεμβρίου

Ιταλίας

17:00

16:00

15-17 Σεπτεμβρίου

Σιγκαπούρης

16:00

15:00

22-24 Σεπτεμβρίου

Ιαπωνίας

09:00

08:00

6-8 Οκτωβρίου

Κατάρ

17:30 (Sprint)

17:00

20-22 Οκτωβρίου

ΗΠΑ

01:00 (Sprint)

22:00

27-29 Οκτωβρίου

Μεξικού

00:00

22:00

3-5 Νοεμβρίου

Βραζιλίας

20:30 (Sprint)

19:00

17-19 Νοεμβρίου

Λας Βέγκας

10:00

8:00

24-26 Νοεμβρίου

Άμπου Ντάμπι

16:00

15:00

Το Grid της Formula 1 για το 2023

Μικρές ήταν οι αλλαγές στις συνθέσεις των ομάδων, αλλά έφεραν αποχωρήσεις «μεγάλων» ονομάτων. Ο τέσσερις φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής, Σεμπάστιαν Φέτελ, αποφάσισε να αποχωρήσει μετά από 16 χρόνια από τη Formula 1, ενώ ο Ντάνιελ Ρικιάρντο έκανε ένα «διάλλειμα» από τη στιγμή που δεν βρήκε θέση σε κάποια «μεγάλη» ομάδα. Ο Αυστραλός υπέγραψε συμβόλαιο τρίτου οδηγού με τη Red Bull.

Η Aston Martin κάλυψε το κενό του Φέτελ, με έναν άλλον Παγκόσμιο Πρωταθλητή, τον Φερνάντο Αλόνσο. Τη θέση του Ισπανού στην Alpine πήρε ο Πιερ Γκασλί, ενώ το κενό που άφησε στην Alpha Tauri θα την καλύψει ο Νικ Ντε Βρις.

Η McLaren πήρε τον πολλά υποσχόμενο rookie, Όσκαρ Πιάστρι στη θέση του Ρικιάρντο, ενώ η Haas άφησε ελεύθερο τον Μικ Σουμάχερ και πήρε τον έμπειρο Νίκο Χούλκενμπεργκ, ο οποίος επιστρέφει μετά το 2020. Τέλος, ο rookie Λόγκαν Σάργκεντ πήρε τη θέση του Λατίφι στη Williams.

Οι αλλαγές στους κανονισμούς

Μετά τις περσινές «σαρωτικές» αλλαγές, φέτος τα πράγματα είναι πιο… μαζεμένα. Στις σημαντικότερες ήταν η αύξηση του ελάχιστου ύψους του πατώματος κατά 10 χιλιοστά και των άκρων κατά 15 χιλιοστά, ενώ η μέγιστη επιτρεπόμενη απόκλιση στα συγκεκριμένα μέρη μειώθηκε στα 5 χιλιοστά.

Οι συγκεκριμένες αποφάσεις πάρθηκαν σε μια προσπάθεια να μειωθεί το φαινόμενο του «porpoising», το οποίο ταλαιπώρησε τους οδηγούς. Μάλιστα, εισήχθη κι ειδικός αισθητήρας για να ελέγχει το φαινόμενο της ταλάντωσης των μονοθέσιων. Επίσης, αυξήθηκε το ύψος του διαχύτη και ταυτόχρονα μειώθηκε η ακαμψία του.

Στο κομμάτι της ασφάλειας, με αφορμή το τρομακτικό ατύχημα του Ζου στο Silverstone, θα υπάρχει πλέον μια στρογγυλεμένη κορυφή στο Roll Hoop, έτσι ώστε να μειωθεί η πιθανότητα να καταστραφεί σε κάποιο ατύχημα. Επίσης, μεγάλωσαν οι διαστάσεις των καθρεφτών για να έχουν οι πιλότοι καλύτερη ορατότητα, ενώ μειώθηκε και το ελάχιστο βάρος του μονοθεσίου (από 798 σε 796 κιλά).

Τέλος, όσον αφορά στους προϋπολογισμούς (βλ. Budget Cap) η περεταίρω οριοθέτηση, αναμένεται να φέρει τις ομάδες πιο κοντά σε απόδοση. Το Budget Cap μειώθηκε ξανά, με το ανώτατο όριο να φτάνει τα 135.000.000 δολάρια.

Που θα δείτε Formula 1

Μέχρι την περασμένη σεζόν, τη Formula 1 μετέδιδαν ΕΡΤ και CosmoteTV, από φέτος, όμως, άλλαξε τηλεοπτική στέγη. Ο ANT1 εξασφάλισε τα τηλεοπτικά δικαιώματα της F1 για την τριετία 2023-25.

Ο ANT1+ θα δείχνει αποκλειστικά τα 63 Free Practices και τα 23 Qualifying Sessions, ενώ θα μεταδίδει παράλληλα με τον ΑΝΤ1, όλα τα 23 Grand Prix και τα 6 Sprint Races. Επίσης, από τον ANT1+ θα μεταδίδονται κι οι αγώνες της Formula 2 και Formula 3.

Σχετικές ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή