ΕΛΛΑΔΑ

Προαγωγικές Εξετάσεις 2014: «Bατερλώ» για τους μαθητές Α’ Λυκείου

Προαγωγικές Εξετάσεις 2014: «Bατερλώ» για τους μαθητές Α’ Λυκείου

Ραντεβού τον Σεπτέμβρη για χιλιάδες μαθητές

-Ο νέος πιο αυστηρός τρόπος βαθμολόγησης και η Τράπεζα Θεμάτων «εκτόξευσαν» τον αριθμό των μετεξεταστέων, αγγίζοντας ακόμη και το 40% σε βασικά μαθήματα

Σοβαρά ερωτήματα φαίνεται πως γεννούν τα μεγάλα ποσοστά αποτυχίας των μαθητών της Α΄ Λυκείου στις προαγωγικές εξετάσεις. Χιλιάδες μαθητές θα δώσουν και πάλι ραντεβού με τα θρανία τον Σεπτέμβριο, καθώς σχεδόν 4 στους 10 «κόπηκαν» στις Προαγωγικές Εξετάσεις που διεξήχθησαν κατά 50% μέσω της Τράπεζας Θεμάτων και κινδυνεύουν να μείνουν στην ίδια τάξη, με το ποσοστό των μετεξεταστέων να ανέρχεται στο 40%. Η βαθμολογική καθίζηση παρατηρείται σε βασικά μαθήματα, όπως η Άλγεβρα, η Γεωμετρία, τα Αρχαία, η Νεοελληνική Γλώσσα και η Λογοτεχνία.

Σύμφωνα με το «Έθνος» πίσω από το βαθμολογικό «Βατερλώ» κρύβεται, τόσο ο νέος τρόπος υπολογισμού του βαθμού προαγωγής, που φέτος αυστηροποιήθηκε, όσο και η Τράπεζα Θεμάτων. Όπως αναφέρουν καθηγητές, σε πολλές περιοχές το ποσοστό των μετεξεταστέων εκτινάσσεται, καθώς μέχρι πέρυσι για να προαχθεί ένας μαθητής από την Α΄ στη Β΄ Τάξη θα έπρεπε να έχει συγκεντρώσει μέσο όρο τουλάχιστον 9,5 ανεξάρτητα εάν είχε «κοπεί» σε κάποιο μάθημα. Φέτος όμως το σύστημα προαγωγής έγινε πιο αυστηρό και οι μαθητές πρέπει να έχουν συγκεντρώσει σε κάθε ένα από τα 5 βασικά μαθήματα (Άλγεβρα, Γεωμετρία, Αρχαία, Νεοελληνική Γλώσσα, Λογοτεχνία) τουλάχιστον 10. Λόγω του νέου συστήματος υπάρχουν πολλές περιπτώσεις μαθητών με μέσο όρο 15 και 16 που «κόβονται» σε ένα ή και περισσότερα μαθήματα για τα οποία θα πρέπει να επανεξεταστούν τον Σεπτέμβρη.

Σε ποιες περιοχές σημειώνεται το μεγαλύτερο ποσοστό αποτυχίας

Ενδεικτικό της κατάστασης που επικρατεί φέτος, είναι το γεγονός ότι σε σχολείο των Αμπελοκήπων 4 στους 10 μαθητές κόπηκαν σε ένα ή περισσότερα μαθήματα. Σε ορισμένα σχολεία που βρίσκονται σε Πατήσια, Κυψέλη και Γαλάτσι, το ποσοστό της αποτυχίας στις γραπτές εξετάσεις στα Μαθηματικά έφθασε σε κάποιες περιπτώσεις το 50 ή 60%.

Στην περιοχή του Βύρωνα, η εικόνα από συγκεκριμένο σχολείο δείχνει ότι το 36% «κόπηκε» έστω και σε ένα μάθημα, ενώ το ποσοστό αυτό δεν διαφοροποιείται σημαντικά στα υπόλοιπα σχολεία της ευρύτερης περιοχής.

Σύμφωνα με το «Έθνος» στο θέμα αναφέρθηκε χθες και η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, δηλώνοντας άγνοια σχετικά με τις επιδόσεις των μαθητών της Α΄ Λυκείου και τα μεγάλα ποσοστά αποτυχίας. Υπουργός και υφυπουργοί δήλωσαν ότι όσον αφορά στην Τράπεζα Θεμάτων θα γίνουν βελτιώσεις, αλλά η εφαρμογή του μέτρου θα συνεχιστεί και για τη Β΄ Λυκείου και μάλιστα τον Σεπτέμβριο οι μαθητές θα μπορούν να δουν στην Τράπεζα τα θέματα για όλα τα μαθήματα. Πάντως, ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Σ. Γκλαβάς παραδέχθηκε ότι υπήρξαν αστοχίες όσο αφορά στην Τράπεζα Θεμάτων.

Διαβάστε επίσης:

Άνοδο των βάσεων θα φέρουν τα βατά θέματα των εξετάσεων