ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Κυνική ομολογία Αλεξιάδη: Δεν θα αυξήσουμε τη φορολογία της ναυτιλίας

Κυνική ομολογία Αλεξιάδη: Δεν θα αυξήσουμε τη φορολογία της ναυτιλίας

Όσοι παρακολούθησαν την ομιλία του Τρύφωνα Αλεξιάδη, στο Ναυτιλιακό Συνέδριο της εφημερίδας «Ναυτεμπορική» σήμερα (26/01/2016), θα πρέπει να βρέθηκαν σε σύγχυση, για το αν ακούν εκπρόσωπο των εφοπλιστών ή υπουργό «αριστερής» κυβέρνησης.

ΣΕ ΑΠΟΛΥΤΗ ΣΥΜΠΝΟΙΑ ΜΕ ΤΟΥΣ «ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟΥΣ» ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ

Ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών έβαλε μια και καλή τέλος, στις περσινές (προεκλογικές κυρίως) διακηρύξεις του ΣΥΡΙΖΑ, για ανατροπή των προκλητικών φορολογικών προνομίων των Ελλήνων εφοπλιστών στο πλαίσιο της αποκατάστασης αδικιών και της ισονομίας, αλλά και στη λογική του «να πληρώσουν οι έχοντες».

«Δεν υπάρχει περίπτωση να αυξηθεί η φορολόγηση στη ναυτιλία» δήλωσε ο κ. Αλεξιάδης, προς ικανοποίηση του εφοπλιστικού λόμπι και παρά το γεγονός ότι η αύξηση της φορολογίας των Ελλήνων εφοπλιστών υπάρχει ως δέσμευση στο τρίτο μνημόνιο, που έφερε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – Ανεξάρτητων Ελλήνων.

Υιοθετώντας πλήρως την επιχειρηματολογία της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, ο κ. Αλεξιάδης πέταξε την... μπάλα στην εξέδρα, λέγοντας στην ουσία ότι αφού υπάρχουν φορολογικοί παράδεισοι σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, γιατί να μην έχουν και έναν δικό τους στην Ελλάδα, οι Έλληνες εφοπλιστές.

«Το ζήτημα του φορολογικού ανταγωνισμού στην Ε.Ε πρέπει να συζητηθεί με σαφήνεια σε επίπεδο Ευρώπης, και να τεθούν τα θέματα των φορολογικών παραδείσων, γιατί δεν γίνεται να μας κουνάνε το δάχτυλο και να μας κατηγορούν για φοροδιαφυγή χώρες που στην επικράτειά τους τρέφουν φορολογικούς παραδείσους, όπου κρύβονται τα λεφτά της φοροδιαφυγής» σημείωσε χαρακτηριστικά ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, από το βήμα του συνεδρίου.

«Δεν υπάρχει περίπτωση να αυξηθεί η φορολόγηση στη ναυτιλία, με κίνδυνο να πληγεί η ανταγωνιστικότητά της και επομένως τα δημόσια έσοδα και αντίστοιχα να ωφεληθούν τα δημόσια έσοδα άλλων χωρών» πρόσθεσε.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουμε, σημείωσε, η φορολογική επιβάρυνση στη ναυτιλία έχει αυξηθεί από το 2013, εννοώντας την έκτακτη «εθελοντική συνεισφορά» των εφοπλιστών που έχει όμως ημερομηνία λήξης. Την ίδια στιγμή, συνέχισε, «μελετώντας τις φορολογικές διατάξεις άλλων ευρωπαϊκών χωρών διαπιστώνουμε ότι χώρες που μας κουνούν το δάχτυλο έχουν ειδικές φορολογικές διατάξεις πιο ευνοϊκές».

Υπενθυμίζεται ότι τον Δεκέμβριο του 2015, η Κομισιόν έθεσε δίμηνη διορία στην Ελλάδα, για να επανεξετάσει ισχύουσες φορολογικές διατάξεις για τη ναυτιλία, οι οποίες ενδέχεται να παραβιάζουν τους σχετικούς κανόνες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Στη φορολογία της ναυτιλίας δεν υπάρχει «plan b» και η κυβέρνηση δεν επεξεργάζεται «κανένα σχέδιο χ, ψ, ω» ανέφερε τονίζοντας ότι το υπουργείο δεν έχει κρυφή ατζέντα. Μάλιστα, δήλωσε πως το υπουργείο Οικονομικών διαπραγματεύεται με την Κομισιόν προκειμένου να αποφευχθεί η φορολόγηση μερισμάτων στη ναυτιλία, χωρίς να θέλει προς το παρόν, να μιλήσει εκτενώς για το θέμα αυτό.

Ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θεόδωρος Βενιάμης, κατά την ομιλία του στο συνέδριο, μεταξύ άλλων, τόνισε ότι είναι «ύψιστη υποκρισία των ευρωπαϊκών ελεγκτικών οργάνων να καταγγέλλουν το ελληνικό φορολογικό σύστημα, το οποίο οι ίδιοι ακολούθησαν ως μοντέλο για να σώσουν την ευρωπαϊκή ναυτιλία και να μην ακολουθήσει τη μοίρα της ευρωπαϊκής ναυπηγικής βιομηχανίας. Το επαναλαμβανόμενο επιχείρημα ότι το φορολογικό μας καθεστώς είναι ιδιαίτερα ευνοϊκό κατέπεσε όταν παραθέσαμε στην πολιτεία συγκριτικά οικονομικά στοιχεία που αποδεικνύουν πόσο πιο ακριβή είναι η φορολόγηση του πλοίου και της διαχείρισής του στην Ελλάδα, ειδικά με τον εθελοντικό διπλασιασμό της φορολογίας».

Η ταύτιση απόψεων κυβέρνησης – εφοπλιστών είναι εμφανής... Εντύπωση πάντως προκάλεσε το γεγονός, ότι ο αρμόδιος υπουργός Ναυτιλίας, Θοδωρής Δρίτσας, δεν είπε λέξη για το θέμα. Τελικά, για μία ακόμα κυβέρνηση «κόκκινη γραμμή» δεν είναι το ασφαλιστικό χαμηλόμισθων, αγροτών, επιστημόνων κτλ., τα δικαιώματα των οποίων βάλλονται, αλλά το εισόδημα των εφοπλιστών...

Σχετικές ειδήσεις