ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ισχυρές οι αποπληθωριστικές πιέσεις και το Φεβρουάριο

Ισχυρές οι αποπληθωριστικές πιέσεις και το Φεβρουάριο
ΑΠΕ - ΜΠΕ

Σε κλοιό αποπληθωριστικών πιέσεων παρέμεινε η ελληνική οικονομία το Φεβρουάριο, με το κόστος ενέργειας, μεταφορών κα διαμονής να επιδρά σημαντικά στον τιμάριθμο και να αποτυπώνει τις επιπτώσεις της πανδημίας.

Σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ), από τη σύγκριση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή του μηνός Φεβρουαρίου 2021 με τον αντίστοιχο Δείκτη Τιμών Καταναλωτή του Φεβρουαρίου 2020 προέκυψε μείωση 1,3% έναντι αύξησης 0,2% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2020 με το 2019.

Ο πληθωρισμός κατά τον μήνα Φεβρουάριο 2021, σε σύγκριση με τον Ιανουάριο 2021, παρουσίασε αύξηση 0,2% έναντι μείωσης 0,5% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

Ο μέσος Δείκτης Τιμών Καταναλωτή του δωδεκαμήνου Μαρτίου 2020 - Φεβρουαρίου 2021, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του δωδεκαμήνου Μαρτίου 2019 - Φεβρουαρίου 2020, παρουσίασε μείωση 1,6%.

Η μείωση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή κατά 1,3% τον μήνα Φεβρουάριο 2021, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Φεβρουαρίου 2020, προήλθε κυρίως από τις μειώσεις στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:

  • 4,3% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: καύσιμα και λιπαντικά, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με σιδηρόδρομο, οδικές μεταφορές επιβατών, συνδυασμένες μεταφορές επιβατών. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στα καινούργια αυτοκίνητα.
  • 2,2% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, οικιακές συσκευές και επισκευές, υαλικά-επιτραπέζια σκεύη και σκεύη οικιακής χρήσης, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.
  • 1,9% στην ομάδα Στέγαση, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: πετρέλαιο θέρμανσης, ηλεκτρισμό, στερεά καύσιμα. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στο φυσικό αέριο.
  • 1,8% στην ομάδα Επικοινωνίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.
  • 1,7% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: άλλα είδη ατομικής φροντίδας, άλλα προσωπικά είδη.
  • 1,1% στην ομάδα Υγεία, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα φαρμακευτικά προϊόντα. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στις ιατρικές υπηρεσίες.
  • 0,5% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: χοιρινό, πουλερικά, γιαούρτι, νωπά φρούτα, νωπά λαχανικά, πατάτες, αναψυκτικά.
  • 0,4% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία.
  • 0,3% στην ομάδα Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα μικρά είδη αναψυχής-άνθηκατοικίδια ζώα. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στα διαρκή αγαθά αναψυχής.
  • 0,1% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω μείωσης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.