Air India: «Ποτέ στο παρελθόν δεν έχει συμβεί τέτοιο ατύχημα», λέει ο Φαίδων Καραϊωσηφίδης
Η Ινδία θρηνεί για την τραγωδία με τους τουλάχιστον 290 νεκρούς έπειτα από συντριβή του αεροσκάφους Boeing 787 Dreamliner της Air India – Ο αεροναυπηγός, Φαίδων Καραϊωσηφίδης, τονίζει ότι «δεν έχει συμβεί ξανά τέτοιο ατύχημα στο παρελθόν», ενώ, σε μία πρώτη εκτίμηση μέσω του Newsbomb, καταγράφει τι προκύπτει από την ανασύνθεση των τελευταίων δευτερολέπτων πριν από τη συντριβή

Μία από τις μεγαλύτερες αεροπορικές τραγωδίες στην ιστορία της Ινδίας σημειώθηκε σήμερα το μεσημέρι (12/06), όταν συνετρίβη αεροσκάφος Boeing 787 Dreamliner της Air India, με 242 επιβαίνοντες (232 επιβάτες και 10 μέλη πληρώματος) και προορισμό το αεροδρόμιο Gatwick του Λονδίνου, μερικά λεπτά μετά την απογείωση από το αεροδρόμιο του Αχμενταμπάντ.
Περισσότεροι από 290 άνθρωποι σκοτώθηκαν, ενώ, μόνο ένας επιβάτης –που καθόταν στη θέση 11A– επιβίωσε, σύμφωνα με τις αρχές.
Ο αεροναυπηγός, Φαίδων Καραϊωσηφίδης, σε μία πρώτη εκτίμηση μέσω του Newsbomb, καταγράφει τι προκύπτει από την ανασύνθεση των τελευταίων δευτερολέπτων πριν από τη συντριβή, ενώ, επισημαίνει ότι «δεν έχει συμβεί ξανά τέτοιο ατύχημα στο παρελθόν».
Αρχικά, σημειώνει ότι «υπήρξε μία προειδοποίηση, μάλλον μία αναφορά του πιλότου ότι αντιμετώπιζε πρόβλημα. Δεν έχει σημειωθεί ξανά τέτοιο συμβάν, τουλάχιστον με τέτοιο αεροπλάνο.
Ίσως υπάρχει κάτι που δεν μπορούμε να δούμε αυτήν τη στιγμή, κάποιο σημαντικό τεχνικό πρόβλημα. Όλα τα υπόλοιπα σενάρια είναι ανοιχτά. Ο ανθρώπινος παράγοντας πάντοτε διαδραματίζει ρόλο, το ονομάζουμε «σφάλμα χειριστή». Όμως, αυτή η έκφραση είναι “κακή”, περισσότερο αποτελεί αδυναμία διαχείρισης μίας έκτακτης ανάγκης. Από τα πρώτα στοιχεία που έχουμε, είναι ένα πρωτόγνωρο περιστατικό».
«Ο συγκεκριμένος τύπος αεροπλάνου –νέας γενιάς– έχει φήμη αξιοπιστίας, δεν συγκρίνεται με κανένα παλαιότερο μοντέλο. Το Boeing 787 Dreamliner, όπως και το αντίστοιχο αεροσκάφος, το Airbus A350, σχεδιάστηκαν τη δεκαετία του 2000. Οι δύο ισχυροί κινητήρες προσδίδουν αξιοπιστία και οικονομία για πολύ μεγάλες αποστάσεις.
Δεν ξέρουμε αν υπήρξε τεχνικό πρόβλημα στο αεροπλάνο. Για παράδειγμα, τι συνέβη πριν από την απογείωση, αν ο κυβερνήτης αποφάσισε να μην τη ματαιώσει αλλά μερικά λεπτά αργότερα δεν μπόρεσε να κερδίσει ύψος», τονίζει στη συνέχεια.
Πώς εξηγείται η έλλειψη άντωσης – «Όλα τα σενάρια είναι ανοιχτά»
Στη συνέχεια, ο κ. Καραϊωσηφίδης εξηγεί πως «η άντωση εξαρτάται από τη μορφή και την κατασκευή του πτερύγιου. Μία αεροτομή με κακή σχεδίαση μπορεί να μην δημιουργεί την απαιτούμενη δύναμη ή να την παράγει με περιορισμένο τρόπο.
Όπως στην προσγείωση, έτσι και στην απογείωση, υπάρχουν μέρη της πτέρυγας (σ.σ. flaps και slats) που εκτείνονται ώστε να αυξηθεί η άντωση. Αν το αεροπλάνο δεν είναι διαμορφωμένο κατάλληλα, δεν παράγεται η απαιτούμενη δύναμη. Πολλές φορές μπορεί να υπάρξει λάθος στη ρύθμιση αυτών των διατάξεων. Πρόκειται για στάνταρ διαδικασία πριν από την απογείωση.
Στην προκειμένη περίπτωση, δεν σημαίνει απαραίτητα ότι ήταν τεχνικό το πρόβλημα για το οποίο υπήρξε αναφορά από το πιλοτήριο. Ο κυβερνήτης αντιμετώπισε μία κατάσταση ανάγκης, δεν μπορούσε να κερδίσει ύψος.
Υπήρξε λάθος στη ρύθμιση και πρόβλημα στις υπερατλαντικές διατάξεις; Ακόμη, να σημειωθεί ότι στο βίντεο φαίνεται το αεροπλάνο να έχει εκτεθειμένα τα σκέλη του. Συνήθως, σε μία τέτοια διαδικασία, αναδιπλώνονται τα σκέλη για να μην δημιουργηθεί οπισθέλκουσα, δηλαδή η δύναμη αντίστασης του αέρα και να μπορέσει το αεροπλάνο να κερδίσει ύψος».
«Πάντα παίζει ο ανθρώπινος παράγοντας» – Θα «μιλήσει» το «μαύρο κουτί»
Το «μαύρο κουτί» είναι σχεδιασμένο να «επιβιώνει» από κάθε αεροπορική συντριβή κι έχει πάντα τον πρώτο λόγο ως προς την αναζήτηση των αιτιών που οδήγησαν σε μία τραγωδία.
«Όλα τα σενάρια είναι ανοιχτά. Πάντα παίζει ο ανθρώπινος παράγοντας, μέχρι να αποκλειστεί κάθε ενδεχόμενο. Το συγκεκριμένο αεροπλάνο έχει σύγχρονα εργαλεία καταγραφής φωνής μέσα από το πιλοτήριο. Από ό,τι θυμάμαι, τα αεροσκάφη αυτού του τύπου κρατά σχεδόν 400 διαφορετικές παραμέτρους. Δηλαδή, στοιχεία τα οποία καταγράφονται καθ’ όλη τη διαδικασία της πτήσης.
Πρώτα απ’ όλα υπάρχει η συνομιλία του πληρώματος μέσα στην καμπίνα. Διότι, να αναφερθεί ότι καταγράφεται και από τον πύργο ελέγχου. Το άλλο σκέλος σχετίζεται με την πλειάδα στοιχείων για τη λειτουργία των κινητήρων, τη θέση των πηδαλίων, τον τρόπο με τον οποίο εξελίχθηκε η πτήση αυτά τα ελάχιστα δευτερόλεπτα.
Γιατί, μιλάμε για δευτερόλεπτα. Από ό,τι φαίνεται, το αεροπλάνο δεν ξεπέρασε ποτέ τα 600 πόδια (σ.σ. 200 μέτρα). Άρα, η διαδρομή του ήταν πολύ σύντομη. Όλα αυτά τα στοιχεία καταγράφονται. Άρα, θα μπορέσει να αναπαρασταθεί η πτήση και να δούμε τι πήγε στραβά, εάν τα “μαύρα κουτιά” έχουν επιζήσει», υποστήριξε ακόμη ο αεροναυπηγός, μιλώντας στο Newsbomb.
Η ανάλυση του φαινομένου της πυρόσφαιρας
Τέλος, ο Φαίδων Καραϊωσηφίδης στέκεται στο φαινόμενο της πυρόσφαιρας μετά τη συντριβή του αεροσκάφους. «Προφανώς είναι από το καύσιμο, ήταν γεμάτο προκειμένου να πραγματοποιήσει ένα τόσο μεγάλο ταξίδι και η ανάλωση μεγάλης ποσότητας ήταν ταχεία. Η ανάφλεξη των καυσίμων είναι επακόλουθο της πρόσκρουσης.
Από εκεί και πέρα, πρέπει να εξεταστεί ποιοι άλλοι παράγοντες τροφοδότησαν αυτήν την πυρόσφαιρα, η οποία αφαιρεί το οξυγόνο και είναι καταστροφική. Ακόμη, το ανθρώπινο σώμα υφίσταται επιβαρύνσεις της τάξεως των 30G – 50G. Τέλος, μην ξεχνάμε ότι το αεροπλάνο κατέπεσε σε μία αστική περιοχή, πάνω σε ένα κτήριο ή μία ολόκληρη εγκατάσταση», ολοκλήρωσε, μιλώντας στο Newsbomb.
Διαβάστε επίσης
Σχόλια
Trending
