ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ε.Ε. σε Χουντή για Μετρό Θεσ/νίκης: Δεν υπάρχει επέκταση χωρίς ύπαρξη

Ε.Ε. σε Χουντή για Μετρό Θεσ/νίκης: Δεν υπάρχει επέκταση χωρίς ύπαρξη

«Ενώ σήμερα ανακοινώθηκε ο προσωρινός ανάδοχος για την επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης, η Commission δηλώνει ότι δεν μπορεί να υπάρξει επέκταση (!!), αν δεν έχει ολοκληρωθεί το κυρίως έργο, η πορεία του οποίου βρίσκεται σε απόλυτο τέλμα», αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο ΣΥΡΙΖΑ.

Πιο συγκεκριμένα, ενώ ανακοινώθηκε σήμερα, από την Αττικό Μετρό, ότι αναδείχθηκε «προσωρινός ανάδοχος για το έργο της επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης», η Commission με απάντησή της στον Ν. Χουντή, θέτει το έργο της επέκτασης του Μετρό και τις προθεσμίες που ανακοινώθηκαν, υπό αμφισβήτηση, αφού «θεωρεί ότι η λειτουργικότητα του έργου για την επέκταση του μετρό της Θεσσαλονίκης είναι άμεσα συνδεδεμένη με την εφαρμογή και τη λειτουργικότητα της κύριας γραμμής και συνεπώς, τα δύο έργα θεωρούνται αλληλένδετα».

Πιο συγκεκριμένα ο Ν. Χουντής, με γραπτή ερώτηση του εξέφραζε την ανησυχία του για την πορεία κατασκευής του Μετρό της Θεσσαλονίκης, το οποίο όπως τόνιζε «έχει ξεκινήσει από τον Ιούνιο του 2006, παρουσιάζει σημαντικές καθυστερήσεις στην υλοποίηση του και το τελευταίο διάστημα βρίσκεται σε απόλυτο τέλμα», κι αφού καλούσε την Commission να δώσει στοιχεία για την πρόοδο του έργου, ζητούσε να πληροφορηθεί αν «υπάρχει χρονική συσχέτιση της πορείας εκτέλεσης του κυρίως έργου με τη δρομολογούμενη επέκταση του Μετρό».

Στην απάντηση της η Commission σημειώνει ότι «για την περίοδο 2007-2013, δεν έχει υποβληθεί ακόμα αίτηση για συγχρηματοδότηση (!!) (δηλαδή, δεν υπάρχει καμία απορρόφηση) και ως εκ τούτο, «δεν είναι σε θέση να κάνει κάποιο σχόλιο σχετικά με το κόστος του», και συμπληρώνει ότι «έχει ζητήσει λεπτομερή στοιχεία σχετικά με την πορεία του έργου από τις ελληνικές αρχές, οι οποίες φέρουν την ευθύνη για την εφαρμογή του».

Τέλος η Commission, απαντώντας σε σχέση με το έργο της επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης τονίζει ότι δεν της έχει υποβληθεί ακόμα αίτηση χρηματοδότησης και τονίζει ότι «η λειτουργικότητα του έργου για την επέκταση του μετρό της Θεσσαλονίκης είναι άμεσα συνδεδεμένη με την εφαρμογή και τη λειτουργικότητα της κύριας γραμμής και συνεπώς, τα δύο έργα θεωρούνται αλληλένδετα».

Κατόπιν της ανωτέρω απάντησης της Commission, υπάρχει ένα ερώτημα, το οποίο χρειάζεται να απαντηθεί, αναφέρει η ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ: «Γιατί η κυβέρνηση σπεύδει, προκηρύσσει διαγωνισμό και αναδεικνύει ανάδοχο για την επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης, όταν όλοι γνωρίζουν ότι το κυρίως έργο παρουσιάζει τεράστια προβλήματα και είναι άγνωστος ο χρονικός ορίζοντας ολοκλήρωσης του»;