Ο νέος CEO της Stellantis είναι από τους πιο… κακοπληρωμένους
Ο Antonio Filosa ανέλαβε πρόσφατα τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου του ομίλου της Stellantis.
Του Γιάννη Σκουφή
Η αναζήτηση διαδόχου για τον Carlos Tavares, τον πρώην CEO του ομίλου της Stellantis, ολοκληρώθηκε πριν από λίγο καιρό. Και ο τυχερός είναι ο Antonio Filosa, που ήταν υψηλόβαθμο στέλεχος της Stellantis και συνεχίζει πλέον την καριέρα του από την κορυφαία θέση.
Η προαγωγή του συνδυάζεται με μια αμοιβή της τάξης των 9,4 εκατομμυρίων ευρώ για τον πρώτο χρόνο της θητείας του, πόσο που ξεπερνά κατά πολύ αυτά που οι πιο πολλοί θα κερδίσουν σε ολόκληρη τη ζωή τους.
Παρόλα αυτά, η αμοιβή του υπολείπεται αισθητά αυτής του προκατόχου του αλλά και άλλων ηγετικών στελεχών στην αυτοκινητοβιομηχανία. Σύμφωνα με έγγραφο που κατατέθηκε πρόσφατα, η βασική ετήσια αμοιβή του Filosa θα είναι περίπου 1,65 εκατομμύρια ευρώ, ενώ το συνολικό πακέτο αποδοχών του μπορεί να αυξηθεί έως και κατά 400% μέσω βραχυπρόθεσμων κινήτρων για το πρώτο έτος.
Ωστόσο, το ποσό αυτό φαντάζει μικρό μπροστά στα περίπου 37 εκατ. ευρώ που έλαβε το 2023 ο Carlos Tavares, πρώην CEO της Stellantis. Τον επόμενο χρόνο, το πακέτο αποδοχών του ανήλθε σε 23,9 εκατομμύρια δολάρια. Παρότι είχε υπογράψει πενταετές συμβόλαιο, παραιτήθηκε μετά από 3,5 χρόνια και θα λάβει επιπλέον 40 εκατομμύρια δολάρια ως αποζημίωση αποχώρησης και καθυστερημένες πληρωμές.
Ο Filosa πάντως υπολείπεται και σε σχέση με τους επικεφαλής άλλων αμερικανικών αυτοκινητοβιομηχανιών, μιας και η Mary Barra, επικεφαλής της General Motors, έλαβε 29,5 εκατ. δολάρια το 2024, ενώ ο Jim Farley της Ford αποζημιώθηκε με 24,9 εκατ. δολάρια.
Οι αποδοχές του Filosa κινούνται περισσότερο στα ευρωπαϊκά δεδομένα. Ο Oliver Blume της Volkswagen για παράδειγμα έλαβε περίπου 10,35 εκατ. ευρώ το 2024, ενώ ο Luca de Meo της Renault αμείφθηκε με περίπου 5,5 εκατ. ευρώ.
Αντίστοιχα, ο πρόεδρος της Toyota, Akio Toyoda, εισέπραξε περίπου 10 εκατ. δολάρια και ο διευθύνων σύμβουλος της Hyundai, Euison Chung, αμείφθηκε με 11,5 δισ. γουόν, δηλαδή περίπου 8,1 εκατ. ευρώ).
Παρά τις διαφορές στις αποδοχές, η νέα ηγεσία της Stellantis φαίνεται πως μπαίνει σε μια περίοδο με αυξημένες προκλήσεις και προσδοκίες, σε μια αγορά που μεταβάλλεται ταχύτατα και απαιτεί διαρκείς στρατηγικές αποφάσεις.