ΕΛΛΑΔΑ

Αλήθεια, εσείς γνωρίζετε τον «δρόμο» των τροφών που καταναλώνετε;

Αλήθεια, εσείς γνωρίζετε τον «δρόμο» των τροφών που καταναλώνετε;

Μπορεί στο παρελθόν να μην δίναμε ιδιαίτερη σημασία στο τι βάζαμε στο πιάτο μας ή να μην διερωτώμασταν για την προέλευση των τροφών που καταναλώναμε, ωστόσο, σήμερα το τοπίο, όσον αφορά στη διατροφή μας, είναι τελείως διαφορετικό.

Στις μέρες μας, όλοι θέλουμε να γνωρίζουμε τι τρώμε και δίνουμε πλέον, μεγάλη έμφαση στην ποιότητα και κυρίως, την ελληνικότητα των προϊόντων που βάζουμε στο πιάτο μας. Θέλουμε, δηλαδή, να ξέρουμε τον «δρόμο» των τροφών που καταναλώνουμε για να είμαστε σίγουροι πως ο δικός μας δρόμος, είναι ασφαλής!

Ο δρόμος προς την επιτυχία έχει όνομα και αξίες

Ποιες είναι, λοιπόν, οι αξίες που οι σύγχρονες εταιρείες πρέπει να πρεσβεύουν, προκειμένου να σέβονται τον καταναλωτή και ποια είναι τα στοιχεία εκείνα που μπορούν να κάνουν μια εταιρεία να ξεχωρίσει στην Ελλάδα του σήμερα; Άραγε, πώς μπορούμε να έχουμε όλες τις πληροφορίες που χρειαζόμαστε σχετικά με τη διαδρομή των προϊόντων που καταναλώνουμε; Είναι εφικτό, να είμαστε σίγουροι για την ποιότητά τους;

Η αλήθεια είναι πως παρά το γεγονός ότι η οικονομική κρίση ανέκοψε τη δυναμική πολλών ελληνικών επιχειρήσεων, εν έτει 2018, υπάρχουν εταιρείες που κάνουν τη διαφορά όσον αφορά στην παραγωγή προϊόντων ανώτερης ποιότητας και μάλιστα, ανεξαρτήτως κόστους. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της ΟΛΥΜΠΟΣ η οποία τα τελευταία χρόνια έχει καταστεί μια από τις πιο δημοφιλείς και επιτυχημένες εταιρείες στη χώρα μας, στην παραγωγή γαλακτοκομικών προϊόντων και όχι μόνο. Αυτός είναι ο λόγος που σίγουρα αξίζει να ρίξουμε μια περισσότερο διεξοδική «ματιά» στον δικό της δρόμο, έναν δρόμο τον οποίο αποτυπώνει με τον πλέον εντυπωσιακό τρόπο στο νέο της σποτ το οποίο γυρίστηκε -φυσικά- με φόντο την υπέροχη ελληνική Φύση.

Ο σεβασμός στην εποχικότητα και η εμμονή στην εξαιρετική πρώτη ύλη

Η αγνότητα των συστατικών που χρησιμοποιεί και η αξιοποίηση των αγαθών της ελληνικής Φύσης -από το γάλα μέχρι τα φρούτα και από το ελληνικό τσάι μέχρι τα αμύγδαλα- αποτελούν αναμφισβήτητα δύο από τους πλέον βασικούς παράγοντες που έχουν συμβάλλει στην επιτυχία της γνωστής εταιρίας.

Δεν αρκούν, όμως, μόνο τα δύο παραπάνω στοιχεία για να διαφοροποιήσουν μια εταιρεία και τα προϊόντα της. Στην περίπτωση της συγκεκριμένης εταιρείας, λοιπόν, το πείσμα και το μεράκι των ανθρώπων της για αγνά συστατικά, κατάφεραν να της προσδώσουν επιπλέον αξία και να την τοποθετήσουν ψηλά στη λίστα προτιμήσεων των καταναλωτών. Το ίδιο ακριβώς συνέβη και με τη συνεχή και διαρκή αφοσίωση και την εμμονή στην καλή πρώτη ύλη.

Για παράδειγμα, το γεγονός ότι η ΟΛΥΜΠΟΣ περιμένει μέχρι να υπάρχει διαθέσιμη καλλιέργεια ελληνικών υπερφρούτων (όπως η Αρώνια και το Παντζάρι), δηλαδή αφιερώνει χρόνο μέχρι να πάρει την πρώτη ύλη που χρειάζεται, σίγουρα την κάνει να ξεχωρίζει και παράλληλα, αποδεικνύει το πόσο σημαντικό είναι να μένεις πιστός στις αξίες σου και να πορεύεσαι στον δικό σου δρόμο, ακόμη και αν είναι ο πιο δύσκολος.

Η φροντίδα για την κάλυψη των αναγκών όλων των καταναλωτών

Εκτός, όμως, από τον σεβασμό στην εποχικότητα, μια ακόμη παράμετρος που συνέβαλε στην επιτυχία της είναι το γεγονός ότι φροντίζει να καλύπτει τις ανάγκες όλων των καταναλωτών με το να αναζητά καινοτόμες, καλές και κυρίως ελληνικές εναλλακτικές επιλογές.

Πολλοί είναι, για παράδειγμα, εκείνοι που δεν μπορούν ή δεν θέλουν να καταναλώσουν γαλακτοκομικά προϊόντα. Για να τους εξυπηρετήσει και παράλληλα να μείνει πιστή στις δικές της αξίες, η ΟΛΥΜΠΟΣ επένδυσε και δημιούργησε μια σειρά από ελληνικά φυτικά προϊόντα τα οποία περιέχουν ελληνικούς ξηρούς καρπούς, όπως είναι τα ροφήματα αμυγδάλου, φιστικιού και καρυδιού.

mesa1

Η επιμονή στη βιολογική γεωργία

Το γεγονός ότι οι καταναλωτές αλλάζουν σιγά σιγά τις διατροφικές τους επιλογές και στρέφονται σε ένα πιο υγιεινό διατροφικό μοντέλο, δείχνει επίσης ότι υπάρχει μια αυξημένη ζήτηση σε ό,τι αφορά στην κατανάλωση βιολογικών προϊόντων, κάτι για το οποίο η εταιρία είχε φροντίσει να επενδύσει από την πρώτη στιγμή.

Η γνωστή εταιρεία επιμένει βιολογικά εδώ και πολλά χρόνια για αυτό και αναπτύσσει τη βιολογική γεωργία στην Ελλάδα, σεβόμενη την ελληνική Φύση και παράλληλα στηρίζοντας και ενισχύοντας τον Έλληνα κτηνοτρόφο και την ελληνική βιολογική κτηνοτροφία. Από τα βιολογικά, γαλακτοκομικά της προϊόντα μέχρι το ελληνικό τσάι του βουνού, το οποίο παράγεται με τον αυθεντικό παραδοσιακό τρόπο και αποκλειστικά με τσάι που συλλέγεται από τα ελληνικά βουνά: Τα παραδείγματα είναι πολλά και το σίγουρο είναι πως εκτιμώνται από την πλειονότητα των σύγχρονων καταναλωτών.

Η σημασία της στήριξης των Ελλήνων παραγωγών

Ίσως, όμως, ένα από τα μεγαλύτερα «μυστικά» επιτυχίας της ΟΛΥΜΠΟΣ να βρίσκεται κάπου αλλού. Ίσως το γεγονός ότι στηρίζει τους Έλληνες
παραγωγούς και κτηνοτρόφους και διατηρεί μαζί τους μακροχρόνιες σχέσεις συνεργασίας να αποτελεί στην πραγματικότητα το «κλειδί» για την υπεροχή της και να εξηγεί το πώς καταφέρνει συνεχώς να εξελίσσεται, μένοντας πιστή στα δικά της «πιστεύω» τα ίδια «πιστεύω» και τις ίδιες αξίες που μοιράζεται με τους ανθρώπους που συνεργάζεται.

Μπορεί, άλλωστε, πολλοί να μην το γνωρίζουν αλλά εδώ και πολλά χρόνια, η εταιρεία στηρίζει την ελληνική κτηνοτροφία τόσο μέσα από προγράμματα συμβολαιακής κτηνοτροφίας, όσο και στηρίζοντας την κτηνοτροφία του βιολογικού και κατσικίσιου γάλακτος.

mesa2

Συνεχίζοντας στον δύσκολο δρόμο

Ανεξαρτήτως κόστους και δυσκολιών, η ελληνική εταιρεία που ξεκίνησε την πορεία της το 1965 στη Λάρισα -και έδειξε πρώτη το γάλα απευθείας στον καταναλωτή μέσα από το διάφανο μπουκάλι της- συνεχίζει να εργάζεται και να πορεύεται στον ίδιο δρόμο και με το ίδιο πάθος για να προσφέρει το καλύτερο προϊόν στον καταναλωτή.

Για την ΟΛΥΜΠΟΣ, το ζήτημα είναι να μπορείς να ξεπερνάς τα όρια σου, πηγαίνοντας όλο και πιο μακριά και μένοντας την ίδια ώρα πιστός στις αξίες σου και κοντά στην ελληνική Φύση. Το «μυστικό» για την επιτυχία «κρύβεται» στον δύσκολο δρόμο. Αυτός ο δρόμος, όμως, είναι τελικά ο πιο όμορφος και ο πιο αγνός.

mesa3