ΕΛΛΑΔΑ

Τραγωδία στον Πόρο: Βλάβη στο ελικόπτερο «βλέπει» πραγματογνώμονας

Τραγωδία στον Πόρο: Βλάβη στο ελικόπτερο «βλέπει» πραγματογνώμονας
INTIME NEWS

Ανατρέπει τα δεδομένα στις έρευνες για την τραγωδία με το ελικόπτερο στον Πόρο πραγματογνώμονας αεροπορικών ατυχημάτων ο οποίος κάνει λόγο για ενδείξεις βλάβης.

Μιλώντας στο Star channel, ο Kώστας Νομίδης αποκαλύπτει ότι η πτώση του μοιραίου ελικοπτέρου Α109 δεν οφείλεται στα καλώδια της ΔΕΗ αλλά πιθανότατα σε μηχανική βλάβη κατά την απογείωση.

«Συνέβη κάτι απρόοπτο και έπεσε πάνω στα καλώδια. Αν είχε ξαναπετάξει 30 φορές και γνώριζε καλά, γιατί την 31η φορά έπεσε πάνω, άρα κάτι του συνέβη. Βλέπουμε να βγαίνει καπνός και μετά το ελικόπτερο να πέφτει στα σύρματα. Αυτό σημαίνει ότι πιθανότατα έπαθε μηχανική βλάβη στους κινητήρες του» λέει ο ίδιος.

Την ίδια εκτίμηση έχει και ο Βαγγέλης Καρυστινός, γιος του αδικοχαμένου πιλότου θέτοντας ερωτήματα για την κατάσταση που βρισκόταν το ελικόπτερο.

«Πρέπει να διαλευκανθεί αν το ελικόπτερο είχε βλάβη πριν προσκρούσει στα καλώδια. Υπάρχουν ενδείξεις ότι υπήρχε υπήρξε βλάβη κατά την απογείωση. Σε κάποια βίντεο φαίνεται ότι υπήρχε καπνός πριν από την πρόσκρουση» υποστηρίζει στο Star.

Aπάντηση αναμένεται να δώσει η ουρά του ελικοπτέρου που ανασύρθηκε πριν λίγες μέρες. Οι πραγματογνώμονες καλούνται να απαντήσουν εάν η αποκόλληση της ουράς έγινε από την πρόσκρουση στα καλώδια ή στη θάλασσα.

Σε βίντεο που τράβηξε Δανός τουρίστας που βρέθηκε στο λιμάνι του Πόρου την μέρα της πτώσης του ελικοπτέρου φαίνεται καρέ - καρέ η στιγμή της σύγκρουσης που οδήγησε στο θάνατο τον πιλότο και τους δύο επιβάτες.

Στο βίντεο φαίνεται καθαρά το ελικόπτερο την στιγμή που προσκρούει στα καλώδια της ΔΕΗ και εκρήγνυται. Το βίντεο αναρτήθηκε στη Νορβηγική ιστοσελίδα vg.no.

Είναι το πρώτο βίντεο που αποτυπώνει την τραγική στιγμή εώς πριν λίγες μέρες την πρώτη εικονική αναπαράσταση του δυστυχήματος παρουσίασε ο τηλεοπτικός σταθμός Open TV. Σε αυτή φαίνεται ο τρόπος με τον οποίο το ελικόπτερο άγγιξε τα καλώδια της ΔΕΗ και εν συνεχεία έπεσε στη θάλασσα που πλέον επιβεβαιώνεται από το βίντεο σοκ.

Δείτε το βίντεο με την εικονική αναπαράσταση:

Ψάχνουν τα αίτια

Τα ενδεχόμενα που εξετάζουν τα μέλη της επιτροπής διερεύνησης αεροπορικών ατυχημάτων είναι δύο. Το πρώτο είναι αυτό της μηχανικής βλάβης. Δηλαδή να έκανε «κράτει» ο κινητήρας. Να μην μπορούσε να δώσει την απαραίτητη ισχύ για να απογειωθεί το ελικόπτερο.

Αυτός είναι ο λόγος που εξετάζονται με προσοχή οι μαρτυρίες που κάνουν λόγο για ύπαρξη καπνού αμέσως μετά την απογείωσή του και πριν την πρόσκρουση με τα καλώδια της ΔΕΗ. Το δεύτερο σενάριο που εξετάζεται είναι αυτό του ανθρώπινου λάθους. Παρά το γεγονός ότι ο χειριστής ήταν πολύπειρος με χιλιάδες ώρες πτήσης δεν αποκλείεται σύμφωνα με τους ειδικούς να υπέπεσε στο λάθος.

Την ίδια ώρα αίσθηση προκαλεί το γεγονός πως από το 2018 είχε επισημανθεί ο κίνδυνος πρόκλησης δυστυχήματος από την ύπαρξη καλωδίων σε μεγάλο ύψος χωρίς ανακλαστήρες, δίπλα στο χώρο προσγείωσης ελικοπτέρων.

Ο πρόεδρος της Επιτροπής Διερεύνησης Ατυχημάτων ανέφερε στο Open TV ότι «υπάρχει ένα τέτοιο έγγραφο -και μπορώ να σας πω ότι έχει εκδοθεί τον 5ο του 2018- με θέμα «Σήμανση καλωδίων μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας στην περιοχή του Πόρου. Το έγγραφο γράφει σε μια παράγραφό του: «τα εν λόγω καλώδια αποτελούν δυνητικά κίνδυνο πρόκλησης ατυχήματος στις πτήσεις ελικοπτέρων. Έχει παραλειφθεί από αυτούς. Από την έρευνα την οποία κάνω μέχρι τώρα στα αρχεία, δεν έχω βρει τέτοια απάντηση».

Ο συντάκτης του εγγράφου που κοινοποιήθηκε ηλεκτρονικά στις διευθύνσεις των ΑΔΜΗΕ, ΔΕΔΔΗΕ και το γραφείο του τότε υπουργού Μεταφορών Χρήστου Σπίρζη είναι,ο πρώην επικεφαλής της επιτροπής Αθανάσιος Μπίνης.

«Πετάξαμε πάνω από την περιοχή και δυσκολεύτηκα πάρα πολύ να διακρίνω τα καλώδια αν έχεις και λίγο κόντρα τον ήλιο. Τα καλώδια είναι σε ύψος περίπου 50 m , είδα τον κίνδυνο και όταν γύρισα παρότι ο ρόλος της επιτροπής δεν είναι αυτός θεώρησα ότι δεν μπορείς να κλείνεις τα μάτια στον κίνδυνο» ανέφερε χαρακτηριστικά.

«Κάλεσα τον αρμόδιο υπάλληλο διεύθυνσης δικτύου μίλησα μαζί του το είπα ποιος είμαι και τι κάνω και συνέταξα ένα έγγραφο με φωτογραφίες και χάρτες και επεσήμανα ότι αποτελεί δυνητικά κίνδυνο πρόκλησης ατυχήματος. Μέσα σε παρένθεση μάλιστα έγγραφα (Πρόσκρουση ελικοπτέρου) και τους καλούσα να πάρουν τα απαραίτητα μέτρα προστασίας και πρόληψης ,την τοποθέτηση δηλαδή ανακλαστήρων στα καλώδια» πρόσθεσε.

Συγκλονίζει ο γιος του κυβερνήτη

Συγκλονίζει ο γιος του άτυχου πιλότου του ελικοπτέρου που έπεσε στον Πόρο οδηγώντας στον θάνατο τον ίδιο τον Νίκο Καρυστινό και τους δύο επιβάτες.

Ο Γρηγόρης Καρυστινός αποκαλύπτει μάλιστα πως ο πατέρας του ήταν κυβερνήτης ελικοπτέρου στην κρίση των Ιμίων αλλά και ότι στην πολιτική αεροπορία βρισκόταν μόλις τρεις μήνες!

«Ήταν ένας από τους πιλότους που συμμετείχε στα Ίμια. Ως κυβερνήτης του Bell 205 πίσω από το ελικόπτερο που τότε έπεσε. Έζησε τόσα τραγικά και επικίνδυνα και κατάφερε να πεθάνει στους τρεις μήνες που ήταν στην ιδιωτική αεροπορία, στην ΥΠΑ» λέει ο δευτερότοκος γιος του μιλώντας στην τηλεόραση του Alpha.

«Ήταν ένας υπέροχος άνθρωπος, ένας καταπληκτικός πατέρας, και ήμουν τυχερός που τον έζησα. Μακάρι να γίνω και εγώ το μισό από τον πατέρα μου άξιος και ελπίζω οι πιλότοι μας γενικότερα να έχουν καλύτερη τύχη στις πτήσεις τους. Σαν αετό τον θυμόμαστε, σαν αετός έφυγε. Πάντα θα τον αγαπάμε πάντα θα τον έχουμε στις καρδιές μας» σημειώνει και τονίζει πως ο πατέρας του είχε στο ενεργητικό του σχεδόν 7.000 ώρες πτήσεων.

Πριν από κάθε πτήση είχε την συνήθεια να επικοινωνεί με τους αγαπημένους του. Πριν την μοιραία πτήση έστειλε και πέντε φωτογραφίες.

Δείτε στην gallery τα συγκλονιστικά μηνύματα της οικογένειας του άτυχου πιλότου:

«Φωτογραφίες για να τον θυμόμαστε χαμογελαστό λίγο πριν απογειωθεί. Λες και το ήξερε» όπως λέει ο γιος του.

Σύμφωνα με τον Γρηγόρη Καρυστινό, το σημείο στο οποίο χτύπησε το γνώριζε πάρα πολύ καλά. «Είχε εκφράσει πολλές φορές φόβο για το συγκεκριμένο ελικοδρόμιο και τα καλώδια» λέει και εξηγεί:

«Γενικότερα το γνώριζε το σημείο και σε πολλές συζητήσεις που είχαμε κάνει μας έλεγε πως ‘’αυτά τα καλώδια εκεί στον Πόρο κάθε φορά που περνάω, κάθε φορά, με ανατριχιάζουν’’. Και αυτά ήταν και τα μοιραία καλώδια που του στοίχισαν τη ζωή. Το ελικοδρόμιο είναι ένα χωράφι. Δεν υπάρχει ούτε σήμανση, δεν υπάρχει τίποτα. Και πόσες φορές μου έλεγε ότι είναι επικίνδυνο, δεν τηρεί τίποτα από αυτά που θα έπρεπε να τηρούσε.»

Ο Γρηγόρης Καρυστινός μεταφέρει και τα όσα είπε στην οικογένεια έμπειρο στέλεχος της αεροπορίας που επισκέφθηκε το σημείο: «Αυτό που μας είπε είναι ότι έπεσε στα 300 μέτρα από το σημείο που απογειώθηκε. Στα 300 μέτρα αυτά έπρεπε να έχει πάρει ένα ύψος τουλάχιστον της τάξεως των 100 ποδιών. Αλλά φαίνεται από τα βίντεο και της απογείωσης αλλά και που συγκρούστηκε ότι δεν μπορούσε να πάρει ύψος».

Ο άτυχος χειριστής ήταν πατέρας τριών παιδιών, τα οποία -όπως φαίνεται και από τις αναρτήσεις στα social media- ήταν ολόκληρη η ζωή του. Με συνεχείς αναρτήσεις του, έδειχνε την αγάπη του στα παιδιά του.

Δείτε φωτογραφίες από τα συντρίμμια του ελικοπτέρου στην παρακάτω Gallery:

Βίντεο από την στιγμή της πτώσης του ελικοπτέρου:

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr

Διαβάστε επίσης:

Χάρτης – πρόκληση από Ερντογάν: Η «γαλάζια πατρίδα» του σουλτάνου περιλαμβάνει το μισό Αιγαίο

Σοκαριστικό βίντεο: Νεκρή γνωστή τραγουδίστρια επί σκηνής