Πανελλήνιες 2025: Απαιτητικά τα φετινά θέματα της Έκθεσης - Το σχόλιο της ΟΕΦΕ

Το θέμα της φετινής Έκθεσης εστίασε στη δημιουργικότητα και τη σημασία της τόσο στο εκπαιδευτικό πλαίσιο όσο και στην προσωπική ζωή των μαθητών

Πανελλήνιες 2025: Απαιτητικά τα φετινά θέματα της Έκθεσης - Το σχόλιο της ΟΕΦΕ

Έναρξη των πανελλαδικών εξετάσεων με τους υποψηφίους των Γενικών Λυκείων (ΓΕΛ), να διαγωνίζονται στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας (Γενικής Παιδείας)

Eurokinissi

Με την εξέταση στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας άνοιξε σήμερα, Παρασκευή 30 Μαΐου, η αυλαία των Πανελληνίων Εξετάσεων 2025 για τους μαθητές των Γενικών Λυκείων.

Χιλιάδες υποψήφιοι διαγωνίζονται με στόχο την εισαγωγή τους σε μία από τις 68.788 διαθέσιμες θέσεις στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση για το ακαδημαϊκό έτος 2025-2026.

Το θέμα της φετινής Έκθεσης εστίασε στη δημιουργικότητα και τη σημασία της τόσο στο εκπαιδευτικό πλαίσιο όσο και στην προσωπική ζωή των μαθητών. Οι υποψήφιοι κλήθηκαν να προσεγγίσουν το ζήτημα θεωρητικά και βιωματικά, καλούμενοι –εκτός των καθιερωμένων ασκήσεων κατανόησης, λεξιλογίου και σύνταξης– να συντάξουν ένα άρθρο για το προσωπικό τους ιστολόγιο (350-400 λέξεις). Εκεί έπρεπε να αναπτύξουν:

  • Τη σημασία της καλλιέργειας της δημιουργικότητας στο σύγχρονο σχολείο

  • Τους τρόπους με τους οποίους οι ίδιοι εκφράζουν δημιουργικά τον εαυτό τους στην καθημερινότητά τους

Το θέμα χαρακτηρίστηκε επίκαιρο, κατανοητό και παιδαγωγικά προσανατολισμένο, δίνοντας στους μαθητές τη δυνατότητα να εκφραστούν ελεύθερα και να αναδείξουν προσωπικά βιώματα και απόψεις.

Η αξιολόγηση της ΟΕΦΕ για τη θεματολογία

Η Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος (ΟΕΦΕ), σε πρώτη εκτίμηση, σχολίασε πως το θέμα Δ κινήθηκε γύρω από τη δημιουργικότητα των μαθητών, ζητώντας να αναδειχθεί η σημασία της καλλιέργειάς της από το σχολείο, αλλά και οι τρόποι προσωπικής έκφρασης του κάθε υποψηφίου.

Στην εξέταση περιλαμβάνονταν δύο μη λογοτεχνικά κείμενα:

  • Το πρώτο, επιστημονικού χαρακτήρα, ζητούσε τον εντοπισμό των γλωσσικών χαρακτηριστικών του είδους.

  • Το δεύτερο, άρθρο δημοσιευμένο στο διαδίκτυο, αποτέλεσε τη βάση για το Θέμα Α (περίληψη).

Στο Θέμα Β, οι ασκήσεις κινήθηκαν σε αναμενόμενο πλαίσιο (Σωστό/Λάθος, λειτουργία τίτλου, μετατροπές σύνταξης κ.ά.), με πιο απαιτητική την άσκηση μετατροπής από ενεργητική σε παθητική φωνή (Β3β).

Το λογοτεχνικό κείμενο (Κείμενο 3) ήταν απόσπασμα από το έργο του Γιώργου Ιωάννου «Για ένα φιλότιμο». Στο Θέμα Γ, ζητήθηκε από τους μαθητές να ερμηνεύσουν τον προβληματισμό του αφηγητή και να εκφράσουν τη δική τους στάση απέναντι στο ζήτημα.

Συνολικά, τα θέματα θεωρούνται ελαφρώς πιο απαιτητικά σε σχέση με τα αντίστοιχα της προηγούμενης χρονιάς, χωρίς ωστόσο να προκαλούν ιδιαίτερες δυσκολίες σε καλά προετοιμασμένους μαθητές.

Δείτε όλο το αφιέρωμα για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις με θέματα και απαντήσεις εδώ

Σχόλια
Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή